FANDOM

Fenrir
Pobrane-0
Informacje
Płeć Samiec
Rasa Wilk
Status Nieśmiertelny do Ragnaröku
Lokalizacja Lyngvi
Rodzina
Matka Angerboda
Ojciec Loki
Rodzeństwo Hel i Jormungand
Szczegóły
Mitologia Mitologia Nordycka
Fenrir (in. Fenris) – w mitologii nordyckiej ogromny wilk(warg), jedno z trójki dzieci, jakie Loki miał z olbrzymką Angerbodą. Był tak wielki, że podczas ziewania, górna szczęka dotykała nieba, a dolna ziemi.

Bogowie obawiali się, że gdy wilk podrośnie, może im zagrozić, postanowili więc spętać go łańcuchem. Jednakże bestia wyswobodziła się z niego, a także z kolejnego, dużo mocniejszego.

Karły uplotły więc magiczny sznur zwany Gleipnirem – zrobiono go z odgłosu stąpania kota, brody kobiety, korzenia skały, ścięgien niedźwiedzia, oddechu ryby i śliny ptaka. Bogowie zabrali wilka na wyspę, gdzie mieli go spętać magicznym sznurem, ale Fenrir, wyczuwszy podstęp, postanowił zgodzić się na związanie Gleipnirem pod warunkiem, że jeden z bogów włoży dłoń w jego paszczę. Podjął się tego bóg Tyr. Jednak, gdy bogowie spętali już wilka, Tyr nie mógł się oswobodzić, wtedy rozwścieczony Fenrir odgryzł mu prawą rękę (odtąd Tyr był zwany także Jednorękim).

Fenrir ma wyswobodzić się z więzów i w czasie ostatniej walki bogów z olbrzymami pożreć boga Odyna w dzień Ragnarök. Zostanie zabity przez syna Odyna, Widara.