FANDOM

Pelops - syn króla Tantala i nimfy Dione oraz mąż Hippomadei.

Historia

Dzieciństwo

Pelops był synem Tantala i Dione oraz bratem Niobe i Broteasa. Jego ojciec był żądny zemsty wobec bogów za to, że nie pozwolili mu wynieść Nektaru i Ambrozji z Olimpu. Pelops został przez niego zabity i przyżądzony na ucztę dla bogów. Potrawy spróbowała jedynie smutna Demeter, która ciągle opłakiwała porwanie swojej córki Persefony. Gdy Zeus się zorientował co zrobił Tantal, zabił syna swoim Piorunem i kazał Hermesowi wskrzesić Pelopsa. Niestety część, którą zjadla Demeter, łopatka już przepadła i trzeba było zastąpić kością słoniową.

Przygody

Po wskrzeszeniu Pelops stał się jeszcze bardziej uroziwy niż wcześniej. Swoją urodą zwrócił uwagę Posejona. Bóg morza zakochał się w nim i uczynił swoim poczaszym na Olimpie. Zeus jednak zabronił mu wstępu, ponieważ pomagał swojemu ojcu w wykradaniu Nektaru i Ambrozji. Posejdon jednak podarował mu dwa skrzydlate konie (pegazy) oraz rydwan, który potrawił jeździć po wodzie nie zamoczając się.

Gdy zszedł z Olimpu musiał uciekać z rozdinnego miasta, ponieważ Ilos, król Troi wypowieział wojnę miastu Tantala.

Gdy już się usaowił, Pelops użyczył gościny Lajosowi, który porwał Chrysipposa, syna człowiek, u którego miaszkał. Chrysippos popełnił samobójstwo, więc Lajos musiał uciekać.